21 Oktober 2011

Lär dig av dina egna misstag, och gör aldrig samma fel två gånger. Tänker jag.

Och, Vad spelar det för roll om du inte riktigt vet vart du vill vara, eller vem du vill vara? Ingen har ändå rätt att säga till dig vart du borde vara, eller vem du borde vara. 
Och om du blir sårad 10 gånger, så kommer du att må bra miljontals gånger mer. Så vad är då siffran 10?

Och, Haka inte upp dig på de stora sakerna som drar ner dig, haka upp dig på de där små, små sakerna som faktiskt lyfter upp dig.
Glaset är aldrig halvtomt, det är alltid halvfullt. 

Och, Du är den starkaste av dem alla, när du inser att du varit svag. 
Sen inser du att du aldrig varit svag, för du var så jävla stark. 

Sen, Jag pratar tre olika språk om dagarna just nu.
Ibland är det svenska, sen lite engelska och sen kämpar jag med franskan. 
Två språk mer än vanligt. Två sätt extra att kunna bli förstådd på. Helt fantastiskt va? 
Jag har det egentligen jättebra, och jag mår verkligen bra
Men vad gör man inte för att få klaga lite ibland? Det är endast då du kan inse hur bra du egentligen har det, och varför ids du ens klaga? Det kommer alltid finnas någon där ute som har en sämre dag än vad du har.

Och, Det spelar ingen roll hur mycket du ogillar någonting någon gör, eller någonting någon säger,
för det kommer hända ändå.
Jag måste bara lära mig konsentrera mig på de människorna som helt enkelt inte gör det.


Det kallas perspektiv, prioritering, vilja och förändring har jag kommit på. 

Mycket man kan komma på i farmors säng, med regnet utanför och musik i öronen.
Efter att ha pratat franska i två dygn med konstiga formuleringar och ord som inte riktigt passar in, (men farmor förstår ändå tack gud), så är det fantastisk att falla tillbaka till min egna lilla svenska. Mina ord och mina tankar i mängder.

God natt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastiskt min ängel. Du har en stor förmåga att uttrycka dig i ord.



Jag älskar dig.

2011-10-22 @ 11:00:56
Postat av: Lena

Du är på många sätt en strålande person men äpplet faller ju inte så långt från trädet...

2011-10-24 @ 21:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0